In tegenstelling tot de vorige edities, is de 3e editie van de ABN AMRO lounge op het WTT een totaalconcept geworden. Een concept waarin ook ruimte geboden moest worden aan drie seminar ruimtes. Om een coherent geheel te creëren, is er gekozen voor een centrale ruimte met daarin drie voorruimtes die als ontvangstruimte dienen voor de gasten van de seminars. Elke voorruimte heeft zijn eigen concept en uitstraling en zorgt daarmee voor een duidelijk onderling onderscheid. Om het tennisgevoel terug te brengen in de lounge, is er op een abstracte manier voor elke voorruimte een gevoel neer gezet.

Game: Rood gravelcourt, dropshot, slice.
Set: Blauw hardcourt, snelheid en detail/uitvergroting bal
Match: Groen grascourt, hout, lijnen, warmte

De “swirl” aan het plafond in de centrale ruimte zorgt voor verbinding tussen alle ruimtes. Door middel van lichtprojectie op de “swirl” kan de sfeer van de totale lounge aangepast worden.

In opdracht voor Tom Postma Design

Foto’s door Mark Niedermann

Klant: ABN AMRO
Project: VIP Louge 3.0 WTT
Jaar: 2015
Locatie: Ahoy Rotterdam