Spaces made Specific

schemaTell

TELL: een goed concept vertelt een verhaal
Ieder concept begint met een verhaal. Het verhaal van het merk, een verhaal van de ruimte, het verhaal van de opdrachtgever.  Om deze verhalen in een krachtig concept te kunnen vertalen, gaat Spacific in dialoog met de opdrachtgever.

Een scherp verhaal
Dit verhaal is  terug te zien, horen en voelen in alle lagen van het concept: de ruimtelijke laag maar ook de strategische, communicatieve en grafische laag. Alle lagen zijn nodig en alleen samen zorgen ze voor een krachtig totaalconcept.

Dialoog
Het aangaan van de dialoog met de opdrachtgever is voor Spacific een van de belangrijkste stappen binnen het gehele ontwerpproces en gaat verder dan het uitwisselen van wensen, eisen en de esthetische kant van het verhaal. Het is een radicaal bevragen van de wensen, de beweegredenen, de doelgroep en het merk om zo een goed en inhoudelijk concept neer te kunnen zetten.

SEE: een goed ontwerp heeft een duidelijke signatuur
Spacific ontrafelt het verhaal en vertaalt dit naar een ontwerp met een duidelijke signatuur. Iedere ruimte vraagt om maatwerk, want alleen dan kunnen de merkidentiteit en de ruimtelijke identiteit elkaar versterken.

Maatwerk
Spacific levert alleen ruimtelijke concepten met een sterk verhaal, die passen bij een specifieke ruimte. Iedere ruimte vraagt steeds om inleving in de kwaliteiten van de ruimte, het merk en dat wat zich er omheen afspeelt. Spacific heeft een brede focus en houdt zich niet met maar één aspect van het ontwerp bezig. Het draait daarbij om perfectie en controle in het ontwerp, maar ook dat het uiteindelijke resultaat mooi is en goed voelt.

Merkidentiteit en ruimtelijke identiteit versterken elkaar
Maatwerk zorgt ervoor dat Spacific de merkidentiteit met de ruimtelijke identiteit kan verbinden. Dit betekent de juiste vormentaal, kleur- en materiaalgebruik waardoor het uiteindelijke ruimtelijke ontwerp het verhaal krachtig overbrengt. Ook de uiterlijke vertaling en de aansluiting van de andere lagen van het ontwerp zorgen voor een krachtige merk identiteit in en van de ruimte en geven de ruimte zijn specifieke karakter en signatuur.

schemaSee
schemaFeel

FEEL: een goede ruimte trekt aandacht en boeit

Uiteindelijk draait het om hoe men de ruimte ervaart. Spacific ontwerpt ruimten waar men geboeid raakt, langer wil blijven en zich uiteindelijk verbonden voelt, al dan niet bewust, met de merkidentiteit.

Ruimte die prikkelt
Het uiteindelijke ontwerp vertelt een verhaal, heeft een sterke signatuur en prikkelt de zintuigen. Het nodigt uit om meegesleept te worden in de ervaring van het merk. De ruimte moet niet zomaar goed voelen, de ruimte moet juist voelen.

Ruimte die werkt
In het ontwerp zorgt Spacific ervoor dat tevens niet-estetische aspecten in het gebruik van de ruimte worden meegenomen. Zoals de logistiek van bezoekersstromen of de integratie van derden (catering en hospitality) tijdens beurzen/events. Ook multimedia, de juiste verlichting, geur en geluid zijn aspecten die Spacific mee neemt in zijn ontwerp omdat zij mede bepalend zijn voor hoe de ruimte ervaren wordt. Van binnenkomst tot weggaan.

COOPERATE: een sterk ruimtelijk concept ontstaat door een goede samenwerking

Spacific hecht net zoveel waarde aan samenwerking met andere partijen als een goede samenwerking met de opdrachtgever. Spacific schuwt zich niet om advies in te winnen bij een van zijn partners als een ontwerp daarom vraagt.

Dialoog
Tijdens het gehele traject van verhaal (TELL) naar ontwerp van de fysieke ruimte (SEE) naar de ervaring en emotie die de ruimte verder oproept (FEEL) blijft de dialoog met de opdrachtgever een van de belangrijkste punten. Spacific voert deze dialoog en bewaakt tijdens het traject het totaalconcept.

Samenwerking
Spacific verzorgt altijd het ruimtelijk concept, maar betrekt waar nodig andere disciplines in het proces (bijvoorbeeld grafisch, interactie ontwerp of strategisch advies). Spacific heeft in de loop van de tijd een breed netwerk aan samenwerkingspartners opgebouwd en is hierdoor ook in staat om complexe projecten uit te voeren.

logo_section_grijs

Section Brand Design:
communicatie specialisten
grafisch ontwerpers
packaging ontwerpers

Logo_IDNA_grijs

IDNA Coöperatie U.A.
Ruimtelijk Ontwerpers:

architecten
landschapsarchitecten
kunstenaars